Waldorfska pedagogika (pedagogika Rudolfa Steinerja) izhaja iz antropozofije- duhovne znanosti- ki na otroka gleda celostno. Specifiko razvoja človeka deli na sedemletna obdobja. Vsako izmed njih terja od vzgojitelja/učitelja določen pristop in metodiko, skupno pa jim je globlje razumevanje smisla vsebin pedagoškega dela, ki venomer vidi človeka kot del večje slike mogočne narave. Pomembno je, da otroka ob primernem času, na ustrezen, njemu razumljiv način, seznanjamo s svetom, ki nas obdaja. Predšolski otrok do sedmega leta starosti živi v posebnem stanju zavesti. Otrok je tedaj popolnoma odprt do sveta, ki ga zaznava preko svojih čutil. Ne počuti se ločenega od tega, kar zaznava. Vse kar vidi, sliši, občuti, se neposredno prelije vanj, v njegov notranji svet in učinkuje vse do fizičnih organov. Zato je prav vse, kar se v otrokovi okolici dogaja in nahaja, pomembno. Za otrokov harmoničen razvoj poskrbimo tudi tako, da ustvarimo umirjeno vzdušje ter nudimo možnost proste igre, ki nudi nešteto izzivov, pridobivanje socialnih, motoričnih in intelektualnih veščin, predvsem pa bogati otrokov notranji svet.
V vrtcu oblikujemo dnevni ritem, v katerem si izmenično sledijo vodene dejavnosti in prosta igra. Ritem, ki si ga otrok še ne more ustvariti sam, je zanj zelo pomemben, saj mu daje občutek varnosti in sproščenosti. Vsak dan v tednu je namenjen določeni umetniški dejavnosti:
Poleg tega v vrtcu izvajamo naslednje dejavnosti:
Urice so namenjene otrokom, ki odhajajo v šolo. Pripravljamo jih 2x tedensko, od januarja do maja. Vzgojiteljica se posveti delu z manjšo skupino otrok. Z njimi izvaja ritmične igre za razvoj telesne geografije, koordinacije gibov, koncentracije, socialnih veščin, fine motorike. Otroci se posvečajo posebnim ročnim dejavnostim, ob zaključku leta izdelajo slikanico in pripravijo lutkovno predstavo. Vzgojiteljica jih vodi skozi igre, kjer razvijajo svoja čutila za sluh, vid- spomin, dotik, ravnotežje, vonj. Pedagoginja ima možnost intenzivnega dela s posameznimi otroki, pri čemer razvija njihove darove ter krepi šibka področja.
Delovni čas vrtca je od 7.00 do 16.00 ure. Zaželjeno je, da starši otroka pripeljejo v vrtec do 8.30 ure. Dnevni ritem je naslednji:
Ko z otroki praznujemo, se navezujemo na menjavo letnih časov in povezanost posameznika s skupnostjo kot tudi širšo okolico, ki nas obdaja. Z otroki gradimo občutek pričakovanja in čudenja, ki se krepi z dejavnostmi otrok prek ročnih del, petja pesmi, branja pravljic in okraševanja prostora. Veliko pozornost namenjamo praznovanju rojstnih dni. Na ta dogodek sta vabljena tudi starša. Posebej zanj se pripravi torta in darilo, izdelano s strani vzgojiteljice. Za otroka je to zelo poseben dan, saj doživi, da je del skupnosti ter da ga imamo radi. Nekatera praznovanja praznujemo dopoldan (npr. pustni torek), nekatera pa v popoldanskem času skupaj s starši. Šolsko leto začnemo in končamo s skupnim srečanjem vseh otrok in staršev ter vzgojiteljic (jeseni na Dnevu zahvale ob žetvi, poleti na zaključnem praznovanju). Vrtec je krščansko naravnan, vendar ne pripada in ne poučuje nobene veroizpovedi. Predšolski otrok živi v vzdušju odprtosti in zaupanja v vse, kar ga obkroža. To je religiozno občutenje otroka. Temu primerno oblikujemo praznovanja, ki so odraz človekove povezanosti z naravo in silami kozmosa. Otrokom ne razlagamo pomena praznikov, pač pa jim ga približamo z dejavnostmi in primerno ureditvijo prostora.
V našem vrtcu sledimo besedam Rudolfa Steinerja, ki je zapisal bistvo tega, kar naj bi waldorfski vrtec otroku nudil: